zondag 9 januari 2011

Review

Als je ook één van de velen was die op Petit Bazaar rondliep, dan ben je haar misschien wel tegengekomen; An Nelissen... Een heel sympathieke madam, mama en fotograaf bij De Standaard. Zij is daarnaast kinderfotograaf en maakt van jouw kroost dé foto !

An deed een tijdje geleden via haar blog een oproep : "Gezocht: hippe mama zonder naai-ervaring". Haar oproep bleek een succes want An kon meteen twee avondjes "Gemaakt" organiseren. Zelfs mensen die zij helemaal niet kende waren van harte welkom. Van een hartverwarmende gastvrijheid gesproken... . Het werden dan een bijzonder gezellige middag en avond. Hierbij het relaas van An. Zo hoort u het eens van een ander.

"Waarom nu plots haken en naaien? Ik kan het zelf ook moeilijk uitleggen. De drang om iets creatiefs te doen, iets nieuws, iets met mijn handen, … Zelf kleren maken is toch geweldig? Maar ik moest ook eerlijk blijven met mezelf: tijd voor avondschool heb ik niet. Op Petit Bazar botste ik op de website Gemaakt: een soort naai-homeparty. Op een avond een kledingstuk leren naaien, dat was precies wat ik zocht. Dus contacteerde ik Miek en zocht vier andere creatieve beesten. Mijn oproep was zo succesvol dat ik meteen voldoende volk had voor twee sessies.

De ene dag maakte ik een draairok en de andere een halterjurkje. Het was in één woord geweldig: leuk, leerrijk en gezellig. Ik heb meteen zin om nog een rok/kleed/vestje/verkleedkleed te maken. Deze week is mijn machine op logement maar volgende week vlieg ik er weer in. En deze zomer vraag ik Miek zeker nog eens (voor een nieuw patroon? ;-) )"


bron: blog An

Geen opmerkingen:

Een reactie posten