vrijdag 8 juli 2011

Maak eens een cocktailjurk !

Het wordt een traditie maar elk jaar, eind juni, word ik op een bijzonder feestelijke avond verwacht. Mijn leerlingen krijgen dan hun diploma en de school gooit er dan een gala-avond tegenaan. De dress-code verandert echter ieder jaar waardoor dezelfde jurk dragen geen optie is. Maar ga maar eens een cocktailjurk zoeken op het moment dat iedereen aan de zomersolden denkt.

Begin juni nam ik mijn Knipmode-Burda-etc-bibliotheek bij de hand en zocht... . Het mocht niet te warm zijn (nee, ik zou me niet weer staan kapot zweten zoals vorig jaar), moest flatterend zijn (lees: camouflerend), gekleed maar niet over-dressed, .... .
Knipmode november 2010 bracht de oplossing. Een knappe cocktailjurk met een leuk plooi-accent aan het bovenstuk én volledig gevoerd (wat dus ook flatterend betekent). In het rokdeel zitten er ook een aantal plooien gestikt vanuit de zijnaad. Dit zorgt voor de "dat-net-ietsje-meer"-touch !


Leuke jurk om te maken ! En heel fijn om te dragen. Enkel over de "décolleté" maakte ik mij wat zorgen. Maar dit werd opgelost door het bovenstuk met een extra steek (met de hand) aan elkaar vast te zetten. Zo waren we zorgenvrij voor de hele avond. En konden we dus ook over-enthousiast over de rode loper schrijden...


Alle chance da'k mij er een beetje op gekleed had. Want ik mocht dezelfde avond nog deze in ontvangst nemen. En ik mag dan wel veel mannelijke collega's hebben, er lopen bij ons ook verdomd goed geklede vrouwen rond. Dus *beetje trots*.

2 opmerkingen: