zondag 28 november 2010

Naald vervangen

Ik pretendeer niet dat ik alles van naaien afweet. Maar sommige dingen heb ik zelf aan de lijve ondervonden en wil ik jullie graag besparen dus...

In de reeks "tips voor beginnende naaisters":

Vervang de naald van je naaimachine regelmatig !

Ik stond er vroeger ook niet bij stil... Mijn machine kreeg, naar mijn zin, rare kuren. Dit zorgde voor een hoop frustratie. Uiteindelijk bracht ik mijn machine terug naar de winkel voor een onderhoud. Maar soms is het probleem opgelost als je gewoon regelmatig de naald vervangt.
Het is vooral heel belangrijk als je in lichte stoffen naait. Als je dat doet met een stompe naald dan beschadig je je stof en kan je je rokje of je kleedje rechtstreeks naar de vuilnisbak verwijzen.

Dus bespaar jezelf een hoop frustratie en koop gewoon een extra pakje naalden. Ze zijn verkrijgbaar in alle stoffen- en fourniturenwinkels.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten